|
Na dosadašnjim izložbama Rubes se predstavljao kao slikar pejsaža, motiva potaknutih pitoresknošću Zagorja. U uprizorenjima ljepote krajolika Rubes se prepušta širini prostora, nalazi zanimljive zakutke, oblikujući karakteristične brežuljke i udoline svojom mjerom stilizacije. U emotivnoj posvojenosti pejsaža nalazi sklad između poštivanja realističnog i reduciranosti forme. Rubes je dosegao uvjerljivost izgleda pejsažne posebnosti služeći se najčešće tehnikom pastela. Stvarajući u tragu klasične estetike Rubes se priklonio poetskom realizmu. Rubes je u varijacijama na tu temu, bogatstvom kompozicijskih rješenja, pokazao izuzetnu maštovitost. Radikalni stilski iskorak dogodio se Rubesovim nedavnim izložbenim istupom. Motiv je nestao i Rubes je ušao u prostor apstraktne slike. U različitosti dvaju izraza ipak postoje dodirne točke, prvenstveno u ritmičkoj uravnoteženosti fragmenata i osjećaju za red. Ipak, u novom ciklusu gesta je slobodnija a boja dovedena do kolorističkog krika. Dinamička površina izuzetno bogate strukture oblikovana je akcijom ruke nad platnom, pristupu svojstvenom akcionom slikarstvu. Neočekivani Rubesov dijalog s intenzivnom bojom pokazao se ne samo uspješnim izletom već vidom likovne autentičnosti, znaka zrelosti u traženju vlastite slikarske vokacije. Prof. S. Špoljarić
|